Elektriciteit & Gas
Klant worden
Wanneer u beslist om te verhuizen, is het belangrijk om uw energieleverancier snel op de hoogte te brengen...
Klant worden is eenvoudig via deze link om in slechts enkele kliks in te tekenen op het digitale contract van TOTAL Gas & Power.
Klant worden is eenvoudig via deze link om in slechts enkele klikken in te tekenen op het digitale contract van TOTAL Gas & Power.
Tarifs & type de contrats
De contracttypes variëren afhankelijk van uw verbruik, van uw voorkeur voor een vaste of variabele prijs, en van de gewenste ondersteuning. Bent u een kleine of een grote energieverbruiker,...
U vindt de eenheidsprijs voor energie op uw jaarlijkse afrekening en op elke eerste factuur na uw jaarlijkse afrekening.
Afsluiten / Beëindiging / Wijziging van het contract
Als het om een verhuis gaat en het leveringspunt door iemand anders overgenomen wordt, moet u een energieovernamedocument invullen
Dat hangt van uw verbruik af. Bent u een kleine of een grote energieverbruiker? Hieronder leest u meer over de procedure voor beide gevallen.
De procedure om uw energiecontract te beëindigen bij stopzetting van een beroepsactiviteit is identiek aan de procedure bij een verhuis.
Dat hangt van uw verbruik af. Bent u een kleine of een grote energieverbruiker? Hieronder leest u meer over de procedure voor beide gevallen.
Syndic d'immeuble
De nieuwe syndicus moet alle energieleveranciers op de hoogte brengen van de overname van het beheer van het mede-eigendom.
Als beheerder van een flatgebouw of als syndicus neem ik het VME-dossier van een andere beheerder of syndicus over. Hoe ga ik te werk?
Samenstelling
Wanneer u uw facturen bekijkt, ziet u dat er transportkosten en distributiekosten vermeld zijn. Deze kosten worden ons aangerekend door uw netbeheerder. Uw leverancier rekent deze vervolgens op uw facturen door.
Als u een hoogspanningsmeter of een hogedrukmeter heeft, worden uw meterstanden door uw netbeheerder opgenomen of automatisch doorgegeven afhankelijk van het type meter...
Onze klantendienst helpt u graag. Aarzel niet om ons te contacteren via e-mail care@totalgp.be of telefonisch op het nummer 02 486 21 21 als u...
De prijs van aardgas en elektriciteit bestaat uit verschillende elementen, met telkens een prijs per kWh. Voor de juiste berekening wordt het verbruik (op de meter aangeduid in m³) omgezet in kWh.
Betalingen
Als u een afbetalingsplan voor uw factuur wenst te ontvangen, kunt u ons uw aanvraag bezorgen op het e-mailadres care@totalgp.be.
ls u uw openstaande saldo of de status van uw rekeningen wenst te raadplegen, kunt u hiervoor bij ons een aanvraag doen via mail op care@totalgp.be of rechtstreeks bij...
Het kan zijn dat uw betaling gebruikt is om een andere, oudere openstaande factuur te voldoen. Maar het kan ook zijn dat uw betaling en de aanmaningsbrief elkaar net gekruist hebben.
Bij TOTAL Gas & Power bedraagt de betalingstermijn 15 dagen vanaf de factuurdatum.
Wijzigingen
Voor een dergelijke wijziging neemt u gewoon contact op met uw beheerder of onze diensten via care@totalgp.be. U kunt de facturatiewijze ook via deze link kiezen.
Als u uw facturatieadres wenst te wijzigen, moet u contact opnemen met de dienst voor ondernemingen of uw dossierbeheerder.
Indien uw meterstanden op uw afrekening niet overeenstemmen met uw effectief verbruik, kunt u een correctie van uw meterstanden aanvragen.
Bij de ondertekening van een contract bij TOTAL wordt uw jaarlijkse verbruik geschat. Op basis van deze schatting berekenen wij uw voorschotten.
Beheer
De facturen worden elektronisch of op papier verstuurd. Als u meerdere jaarlijks gelezen leveringspunten heeft, kunt u ervoor kiezen om slechts één voorschotfactuur te ontvangen voor alle locaties die u beheert.
TOTAL Gas & Power biedt u de mogelijkheid om al uw facturen en informatie die u betreft online te raadplegen.
Indien u minder verbruikt heeft, zal u een kredietnota ontvangen bij uw jaarlijkse afrekening. Dit bedrag op uw jaarlijkse afrekening zal dan ook aan u terugbetaald worden.
Dit hangt af van de betalingswijze die u hebt gekozen: Betaling via domiciliëring of Betaling via overschrijving:
Bij elke betwisting moet u verplicht een e-mail sturen naar care@totalgp.be met daarin al de nodige informatie.
Om een kopie te ontvangen kunt u een e-mail sturen naar care@totalgp.be of rechtstreeks contact opnemen met uw dossierbeheerder. Wij bezorgen u graag het document of de documenten die u nodig heeft.
U ontvangt uw jaarlijkse afrekening wanneer de netbeheerder de meterstanden is komen opnemen of u uw meterstanden heeft doorgegeven aan uw netbeheerder.
Wij sturen u elke maand uw gas- en elektriciteitsfactuur. Het type factuur hangt af van de opname van uw meterstand.
Soorten meters
Ja. Op termijn zal de digitale meter alle andere meters vervangen.
Er bestaan verschillende types meters voor de opname van de meterstand, Laagspanningsmeter en Hoogspanningsmeter...
Er bestaan verschillende types meters met jaarlijkse opname van de meterstand.
Informatie op mijn meter
U vindt de nummer van de meter (of teller) op uw meter (of teller).
De EAN-code is het identificatienummer van een leveringspunt. Ze is vereist voor de inschrijving bij een leverancier van gas en elektriciteit.
Wat te doen bij pech
Denkt u dat de elektriciteit uitgevallen is en wilt u controleren of het om een stroompanne gaat?
Wanneer u denkt dat u problemen met uw meter heeft, dan raadpleegt u het best de volgende pagina’s van de distributienetbeheerders (DNB’s)...
Mijn verbruik kennen
- Bij jaarlijkse opname van de meterstand: uw jaarlijkse verbruik staat vermeld op uw jaarlijkse afrekening.
- Bij een meter met maandelijkse opname van de meterstand (MMR) of een tele-gelezen meter (AMR): uw jaarlijkse verbruik is gelijk aan de som van het aangerekende maandelijkse verbruik.
Om dit overzicht te ontvangen kunt u contact opnemen met care@totalgp.be of rechtstreeks met uw dossierbeheerder.
Er bestaan drie metertypes, met elk een specifieke facturering. Ontdek de verschillende soorten meters.
Als u vaststelt dat de meterstanden op uw afrekening niet overeenkomen met de waarden op uw teller, kunt u een aanvraag tot rechtzetting sturen naar care@totalgp.be.
Wijziging
Om uw BTW-nummer te wijzigen, kan u contact opnemen met onze klantendienst via e-mail, care@totalgp.be of..
Om uw domiciliëring te activeren hoeft u enkel het document voor SEPA-domiciliëring te downloaden.
Als u persoonlijke gegevens wilt wijzigen, stuurt u uw vraag via mail naar care@totalgp.be.
Bescherming
Onze teams doen er alles aan om u de best mogelijke dienstverlening te bieden. Hiertoe verwerken we bepaalde van uw persoonsgegevens voor...
Infos & handige documenten
3 nuttige documenten te downloaden...EOD, Wijiging van syndicus, Domiciliëring
Een energieovernamedocument (EOD) wordt gebruikt om de leveringspunten stop te zetten. Hierop worden ...
Als u zich niet meer kunt aanmelden bij uw klantenzone MyTotal, kunt u eerst proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Uw klantnummer staat bovenaan rechts in de gekleurde zone van uw factuur en bestaat uit de letter E gevolgd door negen cijfers (bijvoorbeeld: E123456789).
Regel alles in je klantenzone
Kies je voorschot, activeer je domiciliëring en houd je gegevens in de gaten
We zijn er om je te helpen
Stel je vraag via het volgende contactformulier.
Nog steeds hulp nodig?
- Waar kan ik terecht voor advies of voor het plaatsen van een bestelling?
- Hoe weet ik of mijn elektrisch netwerk sterk genoeg is voor het opladen van elektrische voertuigen?
- Wie regelt de plaatsing van de laadinfrastructuur?
- Kan ik mijn laadpaal beschikbaar maken voor gastgebruik of publiekelijk gebruik?
- Wat zijn de voordelen van een "slimme" of "geconnecteerde" laadpaal?